virkelige historier om sexhandel

Alt dette skal efterlade læseren med en følelse af, at feministerne i virkeligheden er kristne patriarker.
Serien skaber et billede af, at unge piger uden konsekvenser kan kontakte et bordel og gå hjem med pungen fuld af ekte sex foran jenter penge.
At sådan havde I det også selv engang.Men det kræver altså, at man er sammen med rigtig mange mænd og dermed også udsætter sig selv for en reel risiko for både fysiske og psykiske skader.En flok rigtige besserwissere, forstår man: Retorikken fra venstrefløjspolitikere, som Inger Segelström og Gudrun Schyman, går ud på, at sexsælgerne ikke selv er bevidste om deres offerrolle og de overgreb, de konstant udsættes for.For i centrum af den tatovering chat rom står ikke den mand, der køber, men kvinden, der sælger.Samme spor følger antropologen Don Kulick, der tager de sexkøbende mænds parti.Med et bestemt blik, har den anden vidst, hvad det betød.At hylde det stærke, aktive subjekt i modsætning til gratis psykiske chat-app det passive, svage offer bliver mere og mere almindeligt.Til nå har man jobbet mest dette i Oslo og i Bergen.Men for at kunne hævde dette, var det nødvendigt, at prostitution også blev moralsk legitimeret.De forklarer, ikke uden begejstring over deres egen utrolige opdagelse, at mændene går på stranden med bar overkrop, kun iført shorts!Hvordan er den blevet til, og hvem står bag?Mens Sverige og Norge forsøger at bekæmpe prostitutionen gennem bødestraf for køb af sex, gør nogle lande det modsatte og institutionaliserer den.Den bruges også af mænd til at forsvare deres handlinger, når de køber sex.Masser af penge, guld og Gucci.Hendes reaktioner på sin adopterede datters valg af karriere afspejler svensk, politisk korrekt feminisme a la årtusindskiftet snarere end det kristne højre.
At udøve den, forklarede Rubin, er at være dissident.
Hun er sexet, begavet, en forretningskvinde eller en arbejder, hun ved, hvad hun gør og finder sig ikke i noget.




Östergren interviewer tretten kvinder, som er udvalgt, fordi de angiveligt har gode erfaringer med prostitution.Alene fra trafficking anslår ILO profitten til 28,7 milliarder dollar om året.På tross av dette har det ført til svært få domfellelser, de fleste i Bergen.Dette associationsmønster, som er blevet vidt udbredt i historien om sexarbejderen, dukkede første gang op hos den amerikanske antropolog Gayle Rubin.Andre har dog ikke samme legitime grunde til at være imod prostitution: Men hvilke begrundelser skal en sekulær feminist egentlig præsentere, når kvinder vil sælge deres krop frivilligt?Åbenhed stilles over for censur, subjekt over for offer, myndig over for hjælpeløs, aktiv over for passiv, frigørende over for moralsk.




[L_RANDNUM-10-999]